Tv-spel: My sims wii.

My sims wii är ett roligt spel fast det är från 3 år  men det kan bli lite lång tråkigt efter ett tag.

HANDLING

Du är en figur som ska hjälpa till att bygga upp en stad som har blivit övergiven.
Du kan välja ditt utseénde själv och bygga,möblera och måla ditt hus också.

PLUS OCH MINUS MED SPELET

Plus:

+man kan välja nästan hur allt ska se ut själv

+Vinner  nya vägar.

+det är nästan som en vanlig värld

+staden är stor när man har vunnit mer på spelet

Minus:


-det blir väldigt snabbt lång tråkigt.

-ganska svår engelska

-man måste ha speciella saker som man måste leta efter

-svårt att komma vidare i spelet

__________________________________


TILDAS ÅSIKTER OM SPELET:


Jag tycker att spelet är roligt men det blir tråkigt efter bara en liten stund och jag tycker det är svårt att hitta saker till möblerna man ska bygga. Men om man bara vet hur man ska göra är det väldigt lätt i början.
jag ger spelet 3/5 stjärnor för att det är roligt men ibland tråkigt.


_________________________________

OFELIAS ÅSIKTER OM SPELET:

Jag tycker att detta spelet är jätte tråkigt! Jag spelar det nästan aldrig eftersom att jag inte tycker om det.
Engelskan är ganska svår och det blir tråkigt direkt. Och så är det svårt att hitta vad man ska bygga.
I början är spelet faktiskt kul, dem första dagarna efter man har köpt det.
Detta spelet rekomenderar jag inte att man ska köpa. 

Jag ger spelet 2/5 stjärnor. 

 




______________________________________________________________


4


_______________________________________________


För att kunna spela behöver du en nunchuk att koppla in i wii kontrollen.
Och man kan bara spela en person även om man har två nunchuk's.
man styr med den lilla joysticken som sitter på nunchuken.


________________________________________________




Kram.
/Ofelia & Tilda :)


Kommentarer :)

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig

Din blogg/hemsida:

Vad tycker du om detta inlägget?


Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0